Tips voor je klantenkaart en visitekaartje, haal meer uit ‘gewoon’ een kaart!

13-04-2018 - 

Wanneer je een visitekaartje gaat ontwerpen of aanvragen, check dan nog eens of je de volgende dingen hebt meegenomen! Je klantenkaart of visitekaartje geeft een indruk over wie jij bent, dan kan je het maar beter goed doen! 

Tips voor de klantenkaart

Tip 1: Verhoog de loyaliteit

Kies voor een puntensysteem. Op deze manier kan de klant gemakkelijk punten sparen, bijvoorbeeld een beloning na een bepaalde hoeveelheid aankopen. Hoe makkelijker de klant punten kan sparen, hoe sneller die terugkomt.

Tip 2: Voordeel voor jou en de klant

Ontwikkel een voordeelsysteem, denk hierbij aan een strippenkaart. De klant ‘koopt’ dan 10 bezoeken, maar betaalt er maar voor 9. Op deze manier weet de klant zeker dat hij/zij zijn gratis bezoek krijgt en heeft u het geld alvast in de kas.

Tip 3: Bind de klanten aan je!

Sparen voor een status vinden veel klanten ook interessant. Laat ze bijvoorbeeld sparen voor een vip-status en laat hier bepaalde voordelen aan zitten. Op deze manier binden de klanten zich aan je bedrijf.

Tip 4: Werk samen, voor meer klanten

Partnership met andere bedrijven, werk samen met bedrijven die aanvullend zijn op jouw bedrijf en ontwikkel samen een klantenkaart. Denk aan bijvoorbeeld een spa en een schoonheidssalon, als de klant in een schoonheidssalon komt en ze krijgt via hun klantenkaart korting bij jouw spa, dan zullen ze ook wat sneller bij jou komen!

Tip 5: Terugkomers doormiddel van verassingen

Verras de klant! Stel de klant heeft een hoeveelheid aantal punten op de kaart, laat ze ergens in graaien of aan een rad draaien om te bepalen welke prijs ze krijgen. Mensen, dus ook klanten, vinden het vaak leuk om verrast te worden! 

Tips voor een visitekaartje

Tip 1: Persoonlijkheid bindt!

Hou het zo persoonlijk mogelijk, denk hierbij aan een ruimte om een kort persoonlijke zinnetje op te zetten. Op deze manier wordt elke ontmoeting persoonlijk!

Tip 2: Multifunctionaliteit, overzichtelijk en voordelig

Gebruik het kaartje als spaarkaart en visitekaart in één! Zo hou je contactgegevens en de spaarpunten samen zowel voordelig voor jou als voor je klanten.

Tip 3: Wordt onthouden

Laat duidelijk zien wie je bent, zet je missie of bedrijfsvisie op het kaartje! Op deze manier weten en onthouden ze altijd wie je bent!

Tip 4: Persoonlijkheid en multifunctionaliteit

Gebruik je visitekaartje als bedankkaartje. Op deze manier doe je wat originelers, je bedankt de desbetreffende persoon voor het gesprek of de toevallige ontmoeting!

Tip 5: Acties zorgen voor actie bij je klant

Zet een ‘call-to-action’ op je visitekaartje! Zet bijvoorbeeld eens in de zoveel tijd (wanneer je nieuwe visitekaartjes drukt) een bepaalde hoeveelheid korting voor de desbetreffende klant/persoon! Op deze manier zullen mensen toch sneller geneigd zijn om eens langs te komen of met je in zee te gaan.  

Gemakkelijk zelf te maken!

De kaart moet wel passen bij het bedrijf, kijk dan ook goed wat voor kaart je wilt! Je kan de kaarten ook zelf bedrukken, door een cardprinter te huren. U kunt dan gelijk passende pasjes aanvragen, zo kunt u kiezen tussen witte of gekleurde kaarten.

Passen dit soort pasjes niet echt bij je bedrijf? Er worden ook HiCo of LoCo pasjes geboden, met magneetstrip! Als deze ook niet goed passen, dan kunt u altijd nog kiezen voor Mifare of DESfire kaarten.

Voor het gehele overzicht van de kaarten, kunt u het assortiment van de pvc-cards bekijken en zoeken welke kaart het beste bij uw bedrijf past!

Direct contact opnemen

Betaalmogelijkheden